Carro - Mamma till Sebastian

Skriver om hur det är att vara ung mamma, jobb, vänner, intressen och få dessa att fungera tillsammans !

28 april 2012

Kategori: Sebastian 3-6mån

1. Vad var det värsta som hände under förlossningen?
SVAR: Det var ju inte direkt en jobbig förlossning och lustgasen gjorde ju en hel del. Men jag tror att det värsta måste vart att jag var så himla rädd och att smärtan kunde man inte kontrollera. 
2. Och det bästa (förutom att bebisen kom ut)?
SVAR: Min barnmorska och David var helt underbara. Och det faktum att det gick så fort. Var jätteskraj innan men eftersom det gick så fort hann jag inte få panik. Och lustgasen <3

3. Hur startade din förlossning?
SVAR: 04.35 kommer vi in på förlossningen då jag var i v.41+6. Hade kraftga värkar och hade öppnat mig nästan 7cm.

4. Hur valdes namnet på lilla bebisen?
SVAR: David kastade bara fram ett namn så provade vi kalla han det i några dagar och det kändes rätt så Sebastian fick det bli :)
5. Vad hade ni aldrig klarat er utan under spädbarnstiden?
SVAR: TVÄTTMASKIN! Jag hade aldrig orkat springa ner i tvättstugan och särskilt inte när jag är själv med sötisen. Går ju att ha sele men man är så otymplig och så torka tvätten och nää blä. Tvätta hem i sin egen takt ska de va!

6. Har du saknat magen något?

SVAR: Den första veckan hade jag svårt att fatta att jag inte skulle känna sparkarna något mer. Även om det är gudomligt skönt att kunna röra sig igen och känna sig fin (även om man kände sig fin som gravid men på ett annat sätt) så var det ändå mysigt att vara gravid tycker jag. Men jag klarar mig utan :)

7. Tyckte du att din bebis var fin/söt första gången du såg henom?
SVAR: Haha jag vet inte... Var så hög på lustgasen att det tog ett tag innan jag ens registrerade att jag faktiskt fått en son. Men tyckte inte han var ful, men kanske inte så vacker med allt klegg heller haha!

8. Vad är det bästa med att vara förälder?
SVAR: Oj. Jadu, de små sakerna. Som att på kvällen ligga och mysa hela familjen. När Sebastian ler kan jag lova att jag tror att mitt hjärta ska stanna ibland. Kärleken man känner är så stark och så otrolig att man undrar hur mycket kärlek man kan klara av. Det kan vara pest och pina att vara förälder ibland, men så ler dom små liven och då försvinner alla dumma tankar man kan få ibland.

9. Hur har ni delat/gjort med föräldraledigheten hos er?
SVAR: Vi båda skall vara hemma men det är lite oklart hur det blir. Nu har David fått nytt jobb också så vi får se hur det blir. Så ska jag börja jobba lite, men det ordnar sig :)
10. Vart sover er bebis?
SVAR: Vissa nätter vägrar han lämna min sida men vissa nätter sover han i sin egen säng. Det är lite 50/50.

 


Kommentarer

  • ROXANNA - Kamp efter Cancern - Äntligen Gravid säger:

    hehe ja precis, tack för ditt svar det känns betryggande att veta att andra känner detsamma.

    kramar på dig

    2012-04-28 | 12:00:27
    Bloggadress: http://roxxanna.se

Kommentera inlägget här: