Carro - Mamma till Sebastian

Skriver om hur det är att vara ung mamma, jobb, vänner, intressen och få dessa att fungera tillsammans !

Känns bra med barnvakt när han är en ängel

Kategori: Vardag

Igår så var det ungefär 3 veckor sedan planerat en utgång med några vänner.
Spontaniteten försvinner en hel del som småbarnsförälder haha!
Så vid 7 cirkus kommer Sebastians mormor och hämtar honom och så ska lille snuttegrisen sova där under natten.
Vi hade jättekul på kvällen. Min syster fixade mina ögonbryn då de inte blivit fixade på ett år typ... Och sen så började det drickas lite. Spelade lite kort och drack och snackade skit.
Billigt som tusan när man aldrig dricker för man blir full ganska fort. Så är man ute efter fyllan - håll upp i ett år och sen kör ni! ^^
Sedan åkte vi ner på pitchers (en pub) och satte oss för att snacka skit. Jag fick lära mig dricka tjejöl också som jag nu inte kan bokstavera till, men som är tysk veteöl och det ser ut som att någon spytt i ölen för den är grumlig... men den är ganska mild så perfa om man är sugen på¨öl men inte är en direkt öldrickare :D
Träffade på en kille också (eller ja han satt själv vid ett bord och vi behövde ett så vi kidnappade det och han råkade följa med) och han pluggar till sjuksyster som jag vill så jag fick en massa tips. Mycket bra skit.
Sen tvingade jag sällskapet som jag gick hem med (min sambo och vår gemensamma kompis som typ är vår granne) att köpa hamburgare och det var såååå gott. Sen kom jag hem och tvärdäckade.
Idag visste jag att mamma skulle komma vid 10 men jag vaknar automatiskt efter bara några timmar och är beredd på att ge mat så jag gick upp vid halv 9 idag haha. 
Fick höra att min gogris visat sig från sin allre bästa sida och vart snäll, somnat 22.30 och sovit till 7 med en matning emellan.
Känns så skönt att kunna lämna bort han och han är så snäll då. Min bästa lilla ängel.

Men så tack mormor för barnvakt.
Tack Runkvid, Fisvid, Snuskfia, Kapten Spermick och Kisselie för en underbar kväll!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: