Carro - Mamma till Sebastian

Skriver om hur det är att vara ung mamma, jobb, vänner, intressen och få dessa att fungera tillsammans !

Sebastian 5 månader!

Kategori: Sebastian 3-6mån

"5 månader. I 5 hela månader har du funnits hos mig. Mammas lilla älskling. Tiden har gått så himla fort. Tycker det känns som bara en månad sen jag fick hålla dig för första gången. Då var du inte stor min älskling. 
Det känns så underbart att få se dig växa upp och följa med i din utveckling. Du börjar redan bli väldigt envis och visar tydligt om det är något du inte tycker om. Och du är väldigt bortskämd med att om du blir sur lyfter mamma upp dig. Fy skäms på mamma men det gör så ont i mammahjärtat annars.
Du har kommit en lång väg sen dagen du föddes. Du har vänt dig från mage till rygg men vill inte göra det igen då ligga på mage är något av det värsta du vet just nu. Och idag har du vänt dig från rygg till mage och mamma blev så stolt! Du har länge vart intresserad av dina händer och tycker dom smakar mums men nu har du börjat intressera dig för fötterna också. Gärna lyfta dom högt upp och sen liksom snurra så du helt plötsligt vridit dig 90grader. 
Gröt och puré äter du för fullt också. Ersättning är inte lika gott. Mat är mycket godare! Men det är bra så du får lite höll på dig. Men du börjar få lite knubb på dina starka ben som du fortfarande gillar att stå mycket på. Du sitter också mer och mer stadigt nu. Inte riktigt själv men behöver nästan bara stöd i ryggen. Du är stark min älskling.
Du sover ganska bra på nätterna också. Vissa nätter vill du inte lämna mammas sida och ibland måste mamma gå upp för att hon börjar undra när tusan du ska äta.

I 5månader har jag följt din utveckling och ser verkligen fram emot att se vad framtiden för med sig.
Mamma älskar dig av hela sitt hjärta och att behålla dig vart det bästa jag gjort i hela mitt liv.
5 månader har du förgyllt mitt och pappas liv och vi älskar dig Sebastian!"


Kommentarer

  • Fia säger:

    Moster älskar dig också Sebastian!

    Grattis på 5månaders dagen min älskade lilla kille <3

    2012-04-28 | 00:05:55
    Bloggadress: http://fiaahaokej.blogg.se/
  • felicia - fotokobran säger:

    hoppas att du hade en toppenstart på din helg! :)

    2012-04-28 | 20:35:35
    Bloggadress: http://fotokobran.se

Kommentera inlägget här: