Carro - Mamma till Sebastian

Skriver om hur det är att vara ung mamma, jobb, vänner, intressen och få dessa att fungera tillsammans !

11 - Mina syskon

Kategori: 30 dagar

Mina älskade syskon heter Sofia och Jimmie. Min syster är född -93 så är 3 år yngre men är född så tidigt så 2 år ungefär. Min lillebror kom lite på efterkälken och är född -98 och är alltså 8 år yngre än mig. :)
Börjar med min syster Sofia men som vi alla kallar för Fia. Hon är en riktig bestämd ung dam! Om hon vet vad hon vill så går hon efter det, men det kan ta ett litet tag. Hon är som jag och är lite trög i starten men sen när vi väl börjat kan man inte få stopp på oss! När vi var mindre bråkade vi typ jämt men nu när vi har blivit äldre har vi blivit jättenära och det är jättekul! Vi har ofta lika åsikter men lika ofta olika åsikter och då kämpar vi för att ha rätt haha! Hon är nu världens bästa moster till Sebastian och kramas jämt med han. Det roliga med henne är att hon kan se ut som någon som är "lite fin" men hon trivs bäst med arbetet med handikappade med bajs upp till armbågarna haha. Hon har också fått typisk modellkopp. Lång (1,76 jättelångt för vår släkt), smal och så. Men hon trivs bättre bakom kameran :) Hon lyssnar alltid när jag behöver och hon är bästa systeryster!
Min kära bror Jimmie är så ju som sagt lite yngre så är kanske inte lika nära med han. När jag flyttade hemifrån var han bara ca 11 år. Han har alltid vart mindre så har ju liksom alltid vart att vi hat tagit hand om han och sagt "aja baja" haha. Han är en riktig spelnörd (wow och skit) men träningsfreak också (innebandy och fotbll som resten av familjen haha). Han är riktigt duktig på engelska och bakom all tuu attityd är han riktigt känslig. Han tog det väldigt hårt när mamma och pappa skildes inte så konstigt han var inte gammal då) och när familjens hund gick bort. Han är ett riktigt charmtroll också! Skojar, busar och bjuder på sig själv! Man kan räkna med ett gapskratt när han är med, och han kan ibland tycka det är kul att titta på tjejfilmer med sina systrar <3
Jag älskar er jättemycket och ställer ALLTID upp för er vad det än är.
Mina älskade syskon heter Sofia och Jimmie. Min syster är född -93 så är 3 år yngre men är född så tidigt så 2 år ungefär. Min lillebror kom lite på efterkälken och är född -98 och är alltså 8 år yngre än mig. :)
Börjar med min syster Sofia men som vi alla kallar för Fia. Hon är en riktig bestämd ung dam! Om hon vet vad hon vill så går hon efter det, men det kan ta ett litet tag. Hon är som jag och är lite trög i starten men sen när vi väl börjat kan man inte få stopp på oss! När vi var mindre bråkade vi typ jämt men nu när vi har blivit äldre har vi blivit jättenära och det är jättekul! Vi har ofta lika åsikter men lika ofta olika åsikter och då kämpar vi för att ha rätt haha! Hon är nu världens bästa moster till Sebastian och kramas jämt med han. Det roliga med henne är att hon kan se ut som någon som är "lite fin" men hon trivs bäst med arbetet med handikappade med bajs upp till armbågarna haha. Hon har också fått typisk modellkopp. Lång (1,76 jättelångt för vår släkt), smal och så. Men hon trivs bättre bakom kameran :) Hon lyssnar alltid när jag behöver och hon är bästa systeryster!
Min kära bror Jimmie är så ju som sagt lite yngre så är kanske inte lika nära med han. När jag flyttade hemifrån var han bara ca 11 år. Han har alltid vart mindre så har ju liksom alltid vart att vi hat tagit hand om han och sagt "aja baja" haha. Han är en riktig spelnörd (wow och skit) men träningsfreak också (innebandy och fotbll som resten av familjen haha). Han är riktigt duktig på engelska och bakom all tuu attityd är han riktigt känslig. Han tog det väldigt hårt när mamma och pappa skildes inte så konstigt han var inte gammal då) och när familjens hund gick bort. Han är ett riktigt charmtroll också! Skojar, busar och bjuder på sig själv! Man kan räkna med ett gapskratt när han är med, och han kan ibland tycka det är kul att titta på tjejfilmer med sina systrar <3
Jag älskar er jättemycket och ställer ALLTID upp för er vad det än är.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: