Carro - Mamma till Sebastian

Skriver om hur det är att vara ung mamma, jobb, vänner, intressen och få dessa att fungera tillsammans !

Härligt!

Kategori: Vardag

Gud vilken härlig start på veckan! Den här dagen gör det så himla skönt att vara mammaledig. Oftast när det går lite trögt så bara längtar till att få börja jobba, men så kommer såna här dagarna och då har jag ingenting emot att vara hemma och mysa med min älskling <3
Först trodde jag dagen inte skulle bli så bra då Sebbe sov inte mycket och tvingade upp mig vid 7! Jag som är lite mer bortskämd med sömnen annars. Men gick upp och plockade lite tills han ville komma upp. Då amma jag så jag fick tömma tuttarna lite. Sen tittade vi lite på tv och sen somnade han igen och jag passade på att duscha bort den sista tröttheten. Där efter har det vart en bra dag!
Vid 1 skulle vi hem till Alexandra för mamma/bebis-träff. Jag, Alexandra, Sara och Elisabet med grisarna Sebbe, Cevin, Nathalie och Molly. 2 killar och två tjejer. Perfekt! Vi tog först en promenad till klädettan. Dom hade en massa billigt men jag köpte inget. Sen gick vi hem till Alexandra igen för att fika.. mm.. Muffins! Där hemma fick Sebbe i sig en hel flaska ersättning igen. Blir lika stolt varje gång haha!

Sebbe, Cevin och Molly
i
Sedan begav jag mig till Swedol en snabbis och köpte en billig termos då jag måste börja ha med mig mycket mer vatten nu när Sebbe börjar bli bättre med ersättningen. Snackade lite skit med Andreas innan jag åkte till konsum och köpte nudlar och åkte hem och åt mina älskade kycklingspett med nudlar <3
Senare under kvällen mös jag och lillen mestadels. Sebbe åt mer ersättning och kurade in sig brevid mig i sängen. Sedan så skulle jag byta på han och då jävlar gick strömmen precis när jag byter bajsblöja jippie! Becksvart och jag står med bajs överallt. Hade som tur var mobilen där så den fick lysa tills jag var klar.
Tände lite ljus och så myste vi lite mer i soffan och jag läste bok. Hur underbart som helst!
Sen blev grisen hungrig igen så gjorde gröt åt han! Han slängde i sig en portion och en halv flaska ersättning och sen hände det otroliga! Han somnade i sin egen säng mätt och belåten utan nästan inge skrik eller nånting! Helt fantastiskt och jag kan nu sträcka ut mig i sängen och bara ta det lugnt. Får se hur länge han sover nu :D 

SÅ UNDERBAR DAG! TACK MAMMOR OCH BEBISAR FÖR EN MYSIG TRÄFF!
Imorgon är det öppna och ska till BVC och väga lillen och se om han kanske gått upp något mer nu! HÅLL TUMMARNA!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: