Carro - Mamma till Sebastian

Skriver om hur det är att vara ung mamma, jobb, vänner, intressen och få dessa att fungera tillsammans !

Hermods

Kategori: Skola

God kväll! Hoppas ni alla har en bra kväll :)

Jag har idag vart till hermods för att skriva in mig så att den 16e april börjar jag plugga upp mina betyg! Känns jättebra att komma igång och göra det klart så att när jag väl känner för att börja på högskola har jag möjlighet att kunna göra det :)
Jag ska läsa kurserna på 75% studietakt och det känns helt okej. En 50p kurs tar då 3v och en 100p kurs tar 6v. Så är klar med alla kurser 10 september. Och så tar det ju ett litet tag innan betygen är klara hos VUC så då blir det perfekt till att söka till högskolan om jag vill börja i Januari :D
Men så pratade jag och mamma idag. Och jag funderar på att börja lite senare. För när jag pluggat klart vill jag gärna börja jobba så fort som möjligt så att man inte glömmer det man läst. Och jag känner inte för att sluta mitt i heller. Och vi har pratat om nästa barn nästa år så kanske börjar plugga 2014 istället :) Då hinner vi båda kanske jobba och tjäna pengar innan så kanske man inte behöver ta så mycket studielån ^^ Jaja det blir en senare fråga. 

Nu tar jag tag i skolan så önska mig lycka till :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: