Carro - Mamma till Sebastian

Skriver om hur det är att vara ung mamma, jobb, vänner, intressen och få dessa att fungera tillsammans !

31/1-2012

Kategori: Vardag

En seg dag idag! Jag har inte sovit så värst bra även om Sebastian var så snäll så! Vissa kvällar är det svårt att stänga av hjärnan och igår gick den på högvarv. Jag vet att jag tjatar om det men jag kan verkligen inte fatta att jag är MAMMA. Jag liksom?! Jag älskar honom något så hemskt mycket men man kan inte fatta att han är min och jag ska ta hand om han hela livet. Det går bra och så, det är inte det, men det är verkligen läskigt när man tänker på det. Det finns ju ingen returrätt liksom haha :p Men igår kväll började jag tänka på att skaffa ett till barn redan haha! Är nog bara för alla gravidbloggar jag läser hehe! Men jag ska ha ett till barn sen, det vet jag redan. Men det får bli en senare fråga. Vill komma igång och plugga och att sebastian ska bli lite större. Storebror, gulligt ^^
Roligt är det iaf att många skaffar barn nu så det finns folk att prata med och det är skönt. Skönt att prata med folk i samma sits. Min familj är ett enormt stöd men det är inte riktigt samma sak att prata med dom.

Skulle ha gått till ÖF idag men Sebbe börjar bli snorig så vill inte ge mig iväg riktigt. Kanske tar en promenad senare om han verkar piggare! Han har blivit lite sämre på att bajsa också (för er som bryr sig...) så undra om det är något knas med hans mage. Men han kissar och pruttar som han ska och är inte extra grinig så vi får väl se hur det hela utvecklar sig :)

Nu väntar duschen! Har inte tvättat håret på jag vet inte när... Som småbarnförälder så är man en snuskig apa!

Kommentarer

  • elin - gravid i v.38 säger:

    Sitter också med liknande tankar som dig, både att jag inte fattar att jag ska bli mamma, samtidigt som jag redan nu vet att jag vill ha ett till barn <; Och det känns sååå mycket skönare just med alla bloggar, för att man kan få perspektiv och stöd

    2012-01-31 | 15:22:42
    Bloggadress: http://tenousness.blogg.se/
  • Michelle - gravid i v.38 säger:

    Svar: Hahahh jaaa val, valross, elefant och flodhäst känner man sig som vissa dagar. Kroppen är tung och jobbig även om jag mår toppen och jag inte gått upp massor men de känns ändå kan jag säga! Hahha

    2012-01-31 | 17:00:09
    Bloggadress: http://hannahmiichelle.blogg.se/
  • Cissi säger:

    kan fortfarande känna så, Tänk att jag är MAMMA! helt otroligt, samtidigt som att det känns som hon alltid har varit en del av vårt liv! Häftigt och läskigt på samma gång.



    ang. "bajseriet", när hon var liten så var det var 10 dag lite drygt som vi bytte bajsblöja.. tydligen är allt från 10 gånger om dagen till var 10 dag "normalt" så länge de verkar må bra.. Skumt!

    2012-01-31 | 17:01:28
    Bloggadress: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
  • Michelle - gravid i v.38 säger:

    Svar: Neee ska ta de absolut viktigaste :) Har inga planer på att stanna på bb om jag inte måste, känner jag som idag vill jag åka hem så fort som möjligt men de kan ju ändras. Hur länge var ni på bb? Hur var dem här i Västerås? :)



    Mycket frågor nu men, haha! Just ja, hur sent eller tidigt under förlossningen fick du bäckenbottenbed? Ungefär alltså ;)

    2012-01-31 | 17:01:57
    Bloggadress: http://hannahmiichelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här: