Carro - Mamma till Sebastian

Skriver om hur det är att vara ung mamma, jobb, vänner, intressen och få dessa att fungera tillsammans !

Ångest

Kategori: Mammagrejer

Inte att jag på något sätt vill spola tillbaka tiden för att bli av med Sebastian. Han är det bästa som någonsin hänt mig! Han och David är killarna i mitt liv <3
Men det jag ångrar är att jag inte njöt mer av graviditeten! Alltså t.ex dokumenterade mera, hitta andra gravida mammor och verkligen njöt! Nej jag gick runt och var orolig för förlossningen och jag tror inte riktigt jag fattadevad som försiggick. Magen växte och allt men jag kunde liksom inte knyta an... Klagade bara på hur ont jag hade och hur trött jag var osv. Inte njöt som första sparken. Mot slutet var det så mycket gnäll men att vara gravid är ju en sån vacker sak som inte alla får gå igenom och som man inte går igenom så många gånger!

Dock vill jag verkligen ha ett till barn. Inte nu, ett litet monster i taget. :)
Men när jag blir gravid igen så tänker jag verkligen njuta! Inte njuta av smärtan men just det att man kan slappna av mer. Vet ju vad som försiggår då och vad som kommer hända. Vi får se vad framtiden innehåller :)
När jag var höggravid och alla sa att gravida är så vackra sa jag att de var dumma i huvudet, men nu vet jag faktiskt vad det är dom menar!
Här är jag (3 nov-11) 10 dagar innan BF!


Kommentarer

  • jenny (janethepain.se) säger:

    Hej.

    Modesty blaise är en tapet och den kan man köpa efter egna mått på www.photowall.se.

    Mvh Jenny

    2012-01-13 | 07:01:47
    Bloggadress: http://www.janethepain.se
  • En tonårsmammas dagbok säger:

    Jag kan förstå vad du menar. Iaf i slutet av graviditeten då var man så trött på att vara med barn och så arg, man trodde aldrig att man skulle sakna magen! Nu när jag träffar gravida tjejer som är trötta så säger jag alltid att dom ska försöka njuta så mycket som möjligt för dom kommer att sakna sen :P kram

    2012-01-15 | 09:30:12
    Bloggadress: http://gabbimk.blogspot.com
  • En tonårsmammas dagbok! säger:

    Ja man får ju försöka iaf, men jag blir säkert likadan igen haha ;) Tack så mycket =) Ja det är kul när dom är så här stora och man kan leka med dom. Men kan säga att jag saknar den riktiga bebis tiden då han var så där lite också, så man får försöka njuta och leva i nuet. Alla tider är så underbara så egentligen skulle man ha en plutt i värje ålder hehe ;) Kram


Kommentera inlägget här: