Carro - Mamma till Sebastian

Skriver om hur det är att vara ung mamma, jobb, vänner, intressen och få dessa att fungera tillsammans !

?

Kategori: Mammagrejer

Jag vet inte varför men sen jag slutade vara gravid så att säga har jag blivit tokig i omelett. Kan gärna äta det flera gånger om dagen utan problem... och gärna mitt i natten. Vilket jag måste sluta med om jag ska gå ner de sista babyfat kilona. Suck!

Finns dessutom en massa saker jag tänker på nu för tiden. Som att när jag var gravid såg jag gravida överallt och nu när jag har barn ser jag barnvagnar hela tiden! Och varför känner man sig så uttittad konstant? När jag var gravid var det antingen "ååh bebis vad roligt!" till "Ska hon ha bebis? Är inte hon lite ung?". Eller är det bara jag som var nojig? Nu iaf så kan jag irritera mig på att folk ska komma och stirra ner i barnvagnen hela tiden! Klart man blir glad när dom "åååh så söööt han är!" för jag menar.. Han är ju söt som fasiken. Men liksom har ni aldrig sett barn förr? Eller så är det jag som är för mycket att jag vill ha "mitt space".

Ännu en sak jag har blivit lite besatt av är att kolla efter andra som fått bebisar nu eller ska få snart. Man vill känna att man inte är ensam ungefär. För jag vet inte varför och det känns elakt men det har blivit svårare att umgås med vissa vänner sen jag fick barn. Dock långt ifrån alla. De flesta är så söta och förstående när det skriks och man måste byta och så... men alla verkar inte förstå och då blir det svårt. Ni vet vilka ni är som är bäst och jag klarar mig inte utan er <3

Och hur mycket förändras man egentligen själv? Har jag fått modersvärdighet?

Jaja... ska göra äggomelett och ska sova sen. God natt

Kommentarer

  • Michelle - med en prins i magen <3 säger:

    Hahah dagen efter att vi plussade var vi i stockholm och jävlar vad vi såg barnvagnar och bebisar överallt! Helt sjukt ju! Ne man vill inte vara ensam om att ha barn så de är ju superskoj att vi bpr så pass nära varandra och kommer ha två små pojkar som är födda så tätt inpå varandra. När är Sebastian född? :)

    2012-01-17 | 20:28:36
    Bloggadress: http://hannahmiichelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här: