Carro - Mamma till Sebastian

Skriver om hur det är att vara ung mamma, jobb, vänner, intressen och få dessa att fungera tillsammans !

Helgen som vart

Kategori: Vardag

Ja då var ännu en helg över! Känns skönt att jag börjar ha lite mer koll på vilka dagar det är. Innan kändes det som måndag hela veckan haha! Men jag tycker att det är jätteskönt att vara mammaledig. Har börjat fylla veckorna med mer saker så dagarna går lite fortare, och Sebbe håller mig också igång. 
Vi försöker få in mer och mer rutiner in i tillvaron nu för att Sebbe ska somna lättare, matdags och såna saker. Helt otroligt men natten till söndag sov lillen 6h i sträck i sin egen säng! Han har annars bara sovit så länge när det vart i vår säng, men då somnade han i sin egen säng och sov i 6h. Mäkta stolt mamma :D Och det går framåt med ersättningen. Han vänjer sig mer och mer, får i sig mer och mer och nu ammar jag bara på kvällen då det fortfarande är nästan det enda som får han att sova. Och ja! I lördags fick sebbe sin första smakis med banan och persika och han verkade älska det! Kanske också hjälper lillen på traven att gå upp i vikt. Ska koka lite potatis och morötter också och mosa och frysa in och se om det är något :) 

Men ja helgen. Fredagen var vi ju på babysim som ni kunde läsa i tidigare inlägg och promenader och sådant.
Sedan igår så var Ds mamma barnvakt till grisen i några timmar då jag och D gick och käka lie kina och återanknöt som par. Det var jättemysigt och det behövdes verkligen. Vi har bråkat mindre sen han kom men vi har vart mindre kärleksfulla och det behövde vi. Mysa lite bara han och jag :)
Sedan idag har jag lekt mattelärare igen och sen drog jag till en kompis då vi samlade ihop "the gang" för att ha våffelfest! Det är/var ju faktiskt våffeldagen och det måste firas! Så våfflor med grädde och sylt och en jävla massa skitsnack senare kommer jag hem och myser med mina favvokillar! Helt okej helg måste jag säga.

Imorgon/idag (det är ju faktiskt måndag i skrivande stund) åker D och jobbar igen och är borta 14dagar. Gillar inte alls, men vi behöver pengarna så det är bara att bita ihop. Men något bra är att jag ska på andra intervjun på mcdonalds! Har ingen aning om vad det är så det är spännande så får vi se om det leder till något! Håll tummarna!

Och på tisdag blir mammas älskling 4månader redan! Tiden går sjukt fort nu!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: