Carro - Mamma till Sebastian

Skriver om hur det är att vara ung mamma, jobb, vänner, intressen och få dessa att fungera tillsammans !

Veckan, mat och strunt

Kategori: Vardag

Lite trist är det just nu för min kära sambo jobbar i Örebro hela veckan och kommer inte hem på kvällarna. Han åkte igår och kommer inte hem förrän på fredag. Och så kommer det vara fram till sista april iaf. Trist som satan. Särskilt nu när vi börjat med babysimet, men jag får åka själv helt enkelt. Ska försöka lura med mormor på fredag så att hon kan fota lite :)

Men på fredag fyller D år iaf. Så då ska mormor sitta barnvakt lite, och vi ska gå ut och äta, gå på bio och försöka återknyta som par litegranna... ;) D blir redan 23år. Shit vi börjar bli gamla haha! Äh inte jag, blir 22 i år så är fortfarande ung och fräsch haha! Även om jag inte känner mig så fräsch faktiskt. Suck, ta en dusch när man vill och bara slappna av... får väl vänta 10 år eller något.


Idag var jag på öppna igen! Var ett tag sen jag var där, känner mig lite dålig. Men det var jättetrevligt som vanligt och jätteskönt att komma ut och prata med andra mammor. Och så var det sångstund och när vi sjung "huvud, axlar, knä och tå" så skrattade min lilla skrutt <3 Åkte sen till IKEA med Rocha för att fika lite. IKEA är bäst för det är så jävla billigt. Kaffet är inte bäst men det är drickbart och drickan kostar 9 och det är fri påfyllning. Fik kan gå och ta sig nånstans!


Imorgon blir det en ganska lång dag. Ska först till läkaren för att jag har börjat få exem lite överallt på kroppen. När jag var 3mån ungefär fick jag det på hela kroppen och sen har det försvunnit genom tills jag nu bara har lite i armvecken. Men nu efter förlossningen har jag börjat få lite på ögonlocken, vid brösten, på händerna... Inte dom roligaste ställena precis. Och ska även kolla polyper som jag har. De har aldrig velat ta bort dom men nu är de jobbiga. Är förkyld typ jämt och kan inte flyga för mitt huvud sprängs och det kan tillslut rubba mitt balanssinne litegranna. Tog bara 100 år innan de bokade en tid för de ville inte lyssna på mig. Familjeläkärna kan ta sig där solen inte skiner! Sen efter det direkt till MVC för preventivmedelsrådgivning. Men jag vet att jag är nog mest sugen på P-piller. Funderingar på att nästa sommar sluta med dom för att försöka med 2an. Vi vill inte att det ska komma försent och vill någorlunda försöka planera in det. Så eh ja. :) Och sen ska jag försöka övertala mamma vara barnvakt så jag kan träna!


Och har pratat med BVC och vi ska försöka med mat var 4e timme, amma varannan gång med ersättning efteråt och endast ersättning varannan gång. Så får vi se om han går upp! Men om en vecka blir skrutten 4mån redan så då kan vi börja med lite gröt och smakportioner också! Kanske hjälper lite på traven!
Och på måndag är det andra intervjuen för donken! Håll tummarna!
Har ni något spännande som händer?


Kommentarer

  • thilde, bf 9:e maj säger:

    Åh vad snällt skrivet :) tackar tackar. Läst igenom lite av din blogg också nu, så söt liten pojke du har! Gillade också listan du hade lagt upp med lite svar på frågor om förlossningen och sånt, kan hända jag snor den listan sen när jag väl fött om de e ok? :) och btw, tips mot dina eksem ; en kräm som finns receptfritt på apoteket som funkat bra mot mina böjvecks eksem heter "hydrokortison CCS1%" och en kräm som funkat bra för eksem runt ögonen heter "Ficortil 0,5%" , råder dig att testa dem :)

    2012-03-21 | 13:31:03
    Bloggadress: http://thiilde.blogg.se/
  • LILLA ELIN [DRÖMMEN OM ETT BARN] säger:

    Härligt att någon vågar att dela med sig :)

    2012-03-22 | 12:57:42
    Bloggadress: http://lillaelins.blogg.se/

Kommentera inlägget här: